Perhatian!! Teknik Terbaru Scammer - Tipu guna Slip Maybank

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia

Hari ini admin nak kongsikan teknik Scam yang terbaru iaitu dengan menipu Slip Maybank. Teknik ini merupakan teknik terbaru yang semakin berleluasa iaitu menaip semula Slip Maybank. Ikuti kisah yang admin kongsikan:

Assalam...aku buka thread ni sbb nk kongsi kt korang cite ari ni 9/8/2014.aku jual henpon lenovo S850 set baru...hrga RM680 siap flip case ngn screen protector matte.Ada sorg ni penipu ni nama sharul yusof..dah bank in,siap send gmbr slip maybank tu dia bank in.untuk pgetahuan korg,dia di LD..aku di KK.So,aku pelik la...slip dh ada kt tgn dia,tp duit xmasuk lagi bile aku chek kt Maybank2u.so, aku pn chek la sendiri,masuk kan duit RM50 kt akaun mybnk pastu tgk kt M2U mmg masuk duit.Jadi aku syak penipuan telah berlaku...aku cal bank tnya,rupa2nya skrg ni byk kes penipuan slip DITAIP DAN DI PRINTKAN oleh SCAMMER.Aku call je trus xagkt..Syukurlah aku tak terkena..jadi korg seller dari sabah dan seluruh malaysia dalam warga CG ni hati2 la berniaga..Berikut aku selitkan wassap aku ngn dia
Nama scammer: Sharul Yusof, No telefon: 0143546135

Bukti Screenshot Whatsapp

 

Perbezaan Slip Asal dan Palsu

Slip Original/Asal Maybank
Slip Tipu/Edit 

p/s: Hati-hati dengan pembelian/penjualan secara online. Pastikan pembayaran yang dibuat pembeli itu betul dahulu.

Sumber: CariGold.com

Artikel PiLihan Saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...